Človekove pravice – naše stališče

Naša zaveza spoštovanju človekovih pravic

Kot družinsko podjetje z mednarodnim delovanjem se zavedamo svoje odgovornosti do naših zaposlenih, okolja in družbe. Zato se obvezujemo, da spoštujemo družbene standarde, krepimo človekove pravice in preprečujemo kršitve človekovih pravic.

Miele je že 125 let sinonim za visokokakovostne gospodinjske in profesionalne aparate in velja za utelešenje zanesljivih izdelkov z dolgo življenjsko dobo. Med neomajne vrednote podjetja spada tudi spoštljivo in odgovorno ravnanje z zaposlenimi in dobavitelji. Spoštovanje človekovih pravic je za Miele samoumevno pri vseh poslovnih dejavnostih – in predstavlja bistveno vrednoto kulture podjetja.

Dolgoletno delovanje v skladu s standardom SA8000 in kodeksom ravnanja

Miele zahteva tudi od svojih dobaviteljev, da se držijo družbenih meril. Vsi dobavitelji po svetu se morajo obvezati, da pri svojem poslovanju izpolnjujejo zgoraj navedena merila po družbenem standardu SA8000 in da pazijo, da jih upoštevajo tudi njihovi dobavitelji. Poleg tega so načela in zahteve, navedeni v kodeksu ravnanja za dobavitelje, sestavni del poslovnih razmerij med Mielejem in njegovimi dobavitelji. Načela, ki podrobneje določajo področja človekovih in delavskih pravic, varstvo okolja, etično poslovanje in korporativno integriteto, odgovorne dobavne verige in potrebno skrbnost, dobavitelj priznava kot minimalne standarde. Zavezuje se tudi, da bo ta načela in zahteve prenesel na predhodne strukture dobavne verige.

Analiza tveganja

Miele glede dobaviteljev redno preverja in prilagaja postopek analize tveganja, ki je uveljavljen že vrsto let. V ta namen se neposredni dobavitelji ocenijo in razvrstijo po stopnjah tveganja glede njihovega potenciala tveganja s pomočjo zunanjih kazalnikov tveganja in že obstoječih drugih internih informacij (med drugim konkretna spoznanja in izkušnje). Razvrstitev Mieleju zagotovi podlago za fokusirano, proaktivno upravljanje tveganja in ukrepov. Odvisno od klasifikacije tveganja dobavitelja to vključuje različne aktivnosti obravnave – vse do letnega preverjanja na mestu dobavitelja glede upoštevanja zahtevanih meril in minimalnih standardov.

Miele redno izvaja in dokumentira postopkovno analizo tveganja – vsaj enkrat na leto. Poleg tega lahko izvede priložnostno analizo tveganja, če z oceno tveganja ugotovi, da je potrebna, ali če obstajajo dejanski indici za kršitve dolžnosti – tudi pri posrednih dobaviteljih. Če se kljub vsem previdnostnim ukrepom pokažejo indici, da bi lahko poslovne dejavnosti podjetja Miele morda negativno vplivale na človekove pravice, ima Miele eskalacijski postopek za oceno, spremembo, vzpostavitev in/ali popravek aktivnosti, ki lahko v skrajnem primeru vodi v prekinitev poslovnega razmerja.

Pritožbeni postopek

Svoje sodelavke in sodelavce spodbujamo, da domnevne kršitve zoper to načelno izjavo o človekovih pravicah prijavijo prek obstoječega pritožbenega postopka ali postopka za reševanje sporov. Sem spadajo tudi lokalna uprava, pristojni kadrovski oddelek ali telefonska številka za skladnost ravnanja. Naši partnerji in tretje osebe imajo možnost, da prijavijo potencialne kršitve te načelne izjave o človekovih pravicah prek varuha človekovih pravic na različne načine na spletni strani www.miele.com.

Področja odgovornosti

Za izvajanje te načelne izjave je skupno odgovoren izvršni odbor, ki ga sestavlja šest članov. Za izvajanje dolžne skrbnosti na področju človekovih pravic je odgovorno posamezno vodstvo funkcijskih področij skupine Miele in se izvaja glede na naloge. To zagotavlja, da se vsako področje v podjetju zaveda svoje odgovornosti za spoštovanje človekovih pravic in njihovo vsakodnevno izvajanje tako na svojem poslovnem področju kot v dobavni verigi. Za nadrejeno usklajevanje in upravljanje je odgovorna osrednja delovna skupina, ki jo vodijo oddelki za trajnostnost in regulativne zadeve ter pravni oddelek in oddelek za skladnost.

 

Vodstvo podjetja Miele